domenica 24 settembre 2017

Anima Christi... Anima Virginis...


Consultando il manuale del 1766 Piissima erga Dei Genitricem devotio, ad impetrandam gratiam pro articulo mortis di san Bonaventura ho trovato in fondo al libro le seguenti preghiere insieme ad opportune esortazioni/riflessioni sia pure in lingua spagnola. Inusuale ma bella, e nuova per me, la preghiera alla Vergine Madre che inizia così: Anima Virginis, illumina me.

Oraciones post Missam

Anima Christi sanctifica me.
Corpus Christi salva me.
Aqua làteris Christi lava me.
Sanguis Christi inebria me.
Cor Christi sana me.
Sudor Vultus Christi vivifica me.
Passio Christi conforta me.
O bone Jesu! Exaudi me.
Intra tua vulnera absconde me.
Ne permittas me separari a Te.
Ab hoste maligno defende me.
In hora mortis meae voca me.
Et jube me venire ad Te.
Et pone me juxta Te.
Ut cum Angelis et Sanctis tuis
    laudem Te.
In saecula saeculorum. Amen.
In manus tuas, Domine, commendo spiritum meum.
Redemisti me, Domine, Deus veritatis.

Altera deprecatio ad 
SS. Virginem Matrem.

Anima Virginis illumina me.
Corpus Virginis custodi me.
Cor Virginis inflamma me.
Mater Vultus Christi adjuva me.
Lac Virginis pasce me.
Fletus Virginis purifica me.
Manus Virginis succurre me.
Transitus Virginis laetifica me.
O Maria Sanctissima! intercede pro me.
Tibi in famulum suscipe me.
Ne permittas me separari a Te
Fac me semper confidere in Te.
A malis omnibus protege me.
Et ab insidiis diaboli libera me.
In hora mortis adjuva me.
Et iter mihi para tutum ad Te.
In saecula saeculorum. Amen.
In manus tuas Domina commendo
    spiritum meum.
Totam vitam meam et diem
    ultimum meum.

***
Despertador y 
aviso de Sacerdotes

El Amor de Dios avisa
al Clerigo apresurado,
que le ama reposado,
e le aborrece con prisa,
diga despacio la Misa;
mire que las Misas son
memoria de su Pasion,
y que alli està disfrazado,
triste de su corazòn.
Si visitas un Senor,
que quizàs os es infiel,
y estais despacio con él,
lo teneis por gran favor:
tratad à Dios con amor,
con prisa no le hagais ir,
pues le habeis hecho venir:
mirad, Padres Sacerdotes,
no sean las prisas garrotes
à la hora del morir.
Mirad que considereis
que esas Sacras Vestiduras
en Dios fueron amarguras,
porque gimais y lloreis:
quando en el momento esteis,
dejando el mundo allà fuera,
pensad la cosa primera,
que ese milagroso Pan
por Viatico os lo dan,
y que es la Misa postrera.
Despues de haber celebrado,
estaos con Dios recogido;
que es de fé que él no se ha ido,
si vos no le habeis echado:
si estais dos horas sentado
al convite, al gusto, al juego,
no dejeis ir à Dios luego;
mas contemple el alma atenta,
que Dios le darà en la cuenta
gloria eterna, ò eterno fuego.

AMDG et BVM

Nessun commento:

Posta un commento